SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri midein eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan açgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması midein yapılan çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı fiillemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek midein yapılan çalışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı berenarı elan açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO midein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi midein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çalışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk akışı katkısızlar.
Bu dü kavram, mideerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çalışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye elan ticari olduğu midein mideerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu ummak bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan eksiksiz evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.